8 βήματα για να παραμείνουμε Ήρεμοι όταν έχει χαθεί ο έλεγχος

 

Το να καταφέρει κάποιος να μείνει ήρεμος ενώ μέσα του σιγοβράζει ο θυμός και η οργή είναι πολλές φορές άθλος από μόνο του. Συχνά, όταν θυμώνουμε κι όταν κινδυνεύουμε να μαλώσουμε με κάποιον, αυτό που πραγματικά φταίει είναι ότι περιμένουμε πως αυτός που έχουμε απέναντί μας θα αντιδράσει με τον τρόπο που περιμένουμε εμείς πως θα αντιδράσει.

Κάθε άνθρωπος έχει μια δική του, προσωπική άποψη για το πως πρέπει να είναι τα πράγματα στη ζωή, αυτό όμως συνήθως προκαλέι προβλήματα στις σχέσεις, καθώς σχεδόν πάντα, η άποψη του ενός δε συμπίπτει με την άποψη του άλλου. Αυτό μας κάνει να απογοητευόμαστε είτε επειδή τα πράγματα δε συμβαίνουν όπως εμείς θέλουμε είτε επειδή οι άνθρωποι δε συμπεριφέρονται με τον τρόπο που εμείς περιμένουμε. Στην πραγματικότητα, όμως, σπάνια γίνεται κάτι με τον τρόπο που εμείς περιμένουμε. Τότε η δική μας αντίδραση ποικίλει, θυμώνουμε, αγχωνόμαστε, απογοητευόμαστε, βάζουμε τις φωνές, ξεσπάμε με χίλιους δυο τρόπους.

Κανείς δεν έχει τον έλεγχο του με ποιο τρόπο θα γίνει κάτι, ή πως θα αντιδράσει κάποιος. Το μόνο που μπορούμε να ελέγξουμε είναι το με ποιο τρόπο θα αντιδράσουμε εμείς σε αυτό που συμβαίνει.

Ας πάρουμε μια βαθειά ανάσα όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο και ας μην αφήσουμε το θυμό να ξεχειλίσει. Κυριολεκτικά, μια βαθειά ανάσα μπορεί να μας κάνει να αισθανθούμε πιο ήρεμοι και νηφάλιοι, χωρίς νεύρα και με λιγότερο άγχος.

Υπάρχει μια σειρά από βήματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε και μια σειρά από πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε.

  1. Μια βαθειά ανάσα βοηθάει να ηρεμήσουμε.
  2. Ας θυμόμαστε πάντα ότι δε μπορούμε να ελέγχουμε τους άλλους ανθρώπους.
  3. Να έχουμε στο νου μας ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να διαχειριστεί τη ζωή του όπως νομίζει καλύτερα.
  4. Είναι σοφότερο να μη παίρνουμε την συμπεριφορά των άλλων προσωπικά.
  5. Πρέπει να προσπαθούμε να δούμε τα καλά στοιχεία που έχει ο καθένας.
  6. Ας μην έχουμε προσδοκίες από τους άλλους καθώς αυτές συνήθως βασίζονται σε μια εξειδανικευμένη εικόνα που έχουμε σχηματίσει για εκείνους.
  7. Να θυμόμαστε ότι όταν κάποιος συμπεριφέρεται με άσχημο ή άδικο τρόπο, είναι πολύ πιθανόν να περνά μια δύσκολη περίοδο στη ζωή του.
  8. Ας πάρουμε μια ακόμα βαθειά ανάσα και αν χρειάζεται, πολλές βαθειές ανάσες.

Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν γύρω μας, ας ρίξουμε λίγο το ρυθμό μας. Είναι καλό να κάνουμε κια μικρή παύση, να αξιολογήσουμε την κατάσταση και τη θέση μας σε αυτή. Μόνο τότε θα μπρέσουμε να δράσουμε αποτελεσματικά και με ηρεμία.

Μα κυρίως, ας πάρουμε μια βαθειά ανάσα.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *